عده ی زیادی از حافظان آثار نبوت این حدیث را نقل کرده اند؛ مانند:
1- ابن اسحاق، ابن جریر، ابن ابی حاتم، ابن مردویه و ابونعیم.
2- بیهقی در کتاب های "سنن" و "دلایل".
3- طبری و ثعلبی در تفسیرهای کبیر خود، در تفسیر سوره ی شعراء.
4- طبری در جلد دوم کتاب"تاریخ الامم و الملوک" ، صفحه ی 217، از طرق مختلف.
5- ابن اثیر در کتاب "کامل" ، جلد دوم، صفحه ی 22، وقتی که جریان فرمان خداوند به پیامبر(ص) را در اظهار دعوتش بیان می کند.
6- ابوالفداء در جلد اول کتاب تاریخ خود در صفحه ی 116، آن جا که سخن از نخستین مسلمانان به میان می آورد.
7- امام ابوجعفر اسکاقی معتزلی در کتاب خود با نام "نقض العثمانیه" (که از کتب بی نظیر برای جویندگان حق است)، با تصریح به صحت روایت. (شرح نهج البلاغه ی ابن ابی الحدید/ 3 / 263)
8- ابن ابی الحدید در جلد سوم "شرح نهج البلاغه" ، صفحات 257 تا 281، آخر خطبه ی قاصعه.
9- حلبی در سیره ی خود، در صفحه ی چهارم از باب مخفی بودن جلسات پیامبر(ص)و اصحابش در خانه ی ارقم یا صفحه ی 381 از جلد اول.
10- ای حدیث را نویسنده ی اجتماعی مصری، محمد حسنین هیکل، در ستون دوم "جریده السیایه"، صفحه ی پنجم ملحق به شماره ی 2751 که در 12 ذی القعده سال 1350 هجری قمری منتشر شده، آورده است. هم چنین در ستون چهارم، صفحه ی ششم از ملحقات شماره ی 2785 این مجله، هیکل این حدیث را از مسلم در صحیح، احمد در مسند، عبدالله بن احمد در "زیادات مسند"، ابن حجر هیثمی در "جمع الفوائد"، ابن قتیبه در"عیون الاخبار"، احمد بن عبدربه در "عقدالفرید"، عمروبن بحر جاحظ در رساله اش از بنی هاشم و ابو اسحاق ثعلبی در تفسیرش نقل کرده است.
11- این حدیث را جرج انگلیسی در کتابش که نام ترجمه ی عربی آن "مقاله فی الاسلام" می باشد، آورده است. این ترجمه کار همان ملحد پروتستانی است که خودرا هاشم عربی نامیده است و این حدیث در صفحه ی 79 ، چاپ ششم این ترجمه آمده است.
12- به خاطر شهرت این حدیث، عده ای از غربی ها آن را در کتاب های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی آورده اند. توماس کارلایل هم مختصر آن را در کتاب "الابطال" آورده است.
هم چنین این حدیث را عده ای از بزرگان و دانشمندان حدیث ذکر کرده اند، مانند :
1- طحاوی
2- ضیاء مقدسی در" المختاره"
3- سعید بن منصور در "السنن"
4- احمدبن حنبل، صفحه ی 111 و 159 جلد اول مسند، احادیث مربوط به علی(ع). هم چنین او در اول صفحه ی 331 جلد اول مسندش، حدیث پر ارزشی از ابن عباس نقل کرده است که او ده امتیاز و برتری علی(ع) را بر دیگران می شمارد. این حدیث، متضمن نص حدیث " یوم الانذار" است.
5- نسائی، صفحه ی 6 "خصائص العلویه" به نقل از ابن عباس
6- حاکم، صفحه ی 132 مستدرک، جلد سوم
7- ذهبی در تلخیص
8- به طور مفصل درجلد ششم کنزالعمال : حدیث 6008، صفحه ی 392 به نقل از ابن جریر، حدیث 6045، صفحه ی 396 به نقل از احمد در مسند، ضیاء مقدسی در المختاره و طحاوی و ابن جریر؛ حدیث 6056، صفحه ی 397 به نقل از ابن اسحاق، ابن جریر، ابن ابی حاتم، ابن مردویه، ابونعیم و بیهقی در"شعب الایمان"و" دلایل" ؛ حدیث 6102، صفحه ی 401 به نقل از ابن مردویه؛ حدیث6155 ،صفحه ی 408 به نقل از احمد در مسند، ابن جریر و ضیاء در المختاره. در جاهای دیگر کنزالعمال نیز به این حدیث اشاره شده اشت.
9- "منتخب کنزالعمال"( که در حاشیه ی مسند احمد بن حنبل چاپ شده است) صفحه ی41تا 43 از جلد پنجم
شادی روح خادم سیدالشهداء کربلایی حاج حسن بهزادنسب صلواتفدائی حضرت مهدی (عج) در سه شنبه بیست و نهم آذر ۱۳۹۰ ساعت 15:4 موضوع | لینک ثابت
آخرین نوشته ها
حجت الاسلام علی بهزادنسب
دانلود سخنرانی های کوتاه بسیار زیبا حجت الاسلام بهزادنسب
مردم آخرالزمان
بررسی تحلیلی حجاب ازدیدگاه ادیان سامی (اسلام،یهود و مسیحیت)
نماز برای والدین و عزیزان
شعرهایی از خودم برای امام زمان(عج)
تبادل لینگ کنیم؟؟؟!!!!
خاندان عصمت وطهارت واصحاب ایشان
سؤال یهودیان خیبر از ابوبکر
بخانید وقضاوت کنید
درباره وبلاگ
با سلام و صلوات بر خاتم المرسلین و شادی روح طیبه شهداء وخادمان مجالس اهل البیت علیهم السلام علی الخصوص خادم بزرگ و بانی تمام روضه هاکربلایی حاج حسن بهزادنسب که عمری پیش قدم در برگزاری جلسات و روضه ها بودند و همواره ملتزم بودند که خود چای روضه را بریزند به دعوت حق میهمان سیدالشهداء شدند شادی روح ایشان صلوات، عمری در مجالس سیدالشهداء (ع) بود و از این محبت بود که سوم ایشان مصادف شد با شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها)ان شاءالله مانیز جزو خادمان حضرت قرار گرفته و مانند این بزرگوار بتوانیم تمام ایام سال حسینی زندگی کنیم و حسینی بمیریم.
دوست عزیز امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشه، مطالب صرفا جنبه اطلاعات عمومی داره کسی ناراحت نشه، همیشه جنگ بین حق و باطل بوده حد وسطی نداره یا امام حسینی یایزیدی حدوسطی نیست هرکس باحق نباشه باباطله، جنگ همیشه هست فقط باید جبهه خودی رو تشخیص داد و سنگر انتخاب کرد و موضع گرفت، جنگ تمام عیار حق و باطل، فقیر و غنی، مقاومت و سازش یا هر عنوان دیگه ای که با گذر زمان و اقتضاء هر عصر وجود داره یکبار جنگ بین فرقه ها و اختلاف مذهبی یکبار میدون جنگ عوض میشه میاد توی اقتصاد و... درهر عصری شاید با بازی با الفاظ و فرافکنی و عناوین مختلف این جنگ ادامه پیداکنه فرقی نداره مهم اینه که جبهه رو تشخیص داد و به دیده بان ملت ولی فقیه اعتماد کرد تا پیروز شد والا به فرمایش حضرت علی (علیه السلام) هرکس گوش به فرمان امامش نباشه زیرلگد دشمن چشمش رو باز میکنه. هدیه به روح شهدا و سیدالشهدای مقاومت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی صلوات
فهرست اصلی
آرشیو موضوعی
کلیپ ، داستان های اسرار آمیز و دانستنی های عجیب
عقائد
اشعار و دلنوشته های علی بهزادنسب
شیطان پرستی
اخلاق
داستان
قبروقیامت
سیاسی
احکام
تعبیرخواب
حرز و حجاب
امام حسین علیه السلام و کربلا
ولایت
قصص انبیاء
یهود و کابالیست
امیرالمومنین علی علیه السلام
امام حسن علیه السلام
امام سجاد علیه السلام
امام باقر علیه السلام
امام هادی علیه السلام
امام رضا علیه السلام
امام جواد علیه السلام
امام زمان مهدی موعود علیه السلام
علما و پیشوایان
مکتب جعفری
وهابیت
عزاداری
برادران اهل تسنن
اهل البیت علیهم السلام
حضرت فاطمه الزهرا صدیقه کبری (سلام الله علیها)
سیره معصومین
تاریخ
امام کاظم علیه السلام
امام جعفر صادق علیه السلام
استکبار
تشیع
احکام فقهی
شبهات
حق
باطل
مستضعفین
آخرالزمان
مسیحیت
بت پرستی
خدایان باستان
فلسفه و کلام
عصمت و طهارت
شرک
نفاق و منافق
بودایی
باورهای غلط
روانشناسی
احادیث معصومین
اسلام
نبوت
کتاب شناسی
دنیا
ادیان
شهادت
گریه و تباکی
اصحاب
هدایت و شقاوت
شور و شعور
آیات هدایت
آسیب های اجتماعی
خانواده
موفقیت
راه و رسم زندگی
غدیر
جنگ
دوست و دشمن
مومنین
منافقین و مشرکین
وقایع
عقل و جهل
برای تفکر
تفسیر قرآن
تعقل
سرکتاب
حضرت نوح علیه السلام
زیارات
مکاشفات
ملکوت
عرش و فرش
نور
خلقت
مشاهدات
عبادات
نماز و روزه و واجبات
پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
سایر امکانات
POWERED BY
BLOGFA.COM
طراح این
قالب:
قالبهای مذهبی بلاگفا